منوی دسته بندی

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری است در شمال قاره آمریکای شمالی که از سه قلمرو و ده استان تشکیل شده‌ است. این کشور توسط دولت ‌های مستقل از هم و زیر پوشش دولت فدرال اداره می‌ شود. کانادا دارای منابع طبیعی فراوانی است. آب و هوای این کشور در بیشتر نقاط سرد و قطبی است اما بخش جنوب غربی کانادا، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، آب و هوایی معتدل دارد. یکی از جاذبه های طبیعی کانادا، پهناورترین آبشار جهان، آبشار نیاگارا است که در مرز این کشور با ایالات متحده آمریکا قرار دارد. نزدیکی جغرافیایی کانادا و آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی این دو کشور بسیار گسترده باشد و بزرگ ‌ترین رابطه اقتصادی جهان بین کانادا و آمریکا شکل بگیرد. 

کانادا از نظر وسعت دومین کشور پهناور دنیا است ولی به نسبت وسعت جغرافیایی ، جمعیت بسیار کمی دارد و سی‌وهشتمین کشور دنیا از نظر تراکم جمعیت است. طبق قوانین دولت فدرال کانادا، اگر کودکی در خاک کانادا متولد شود تابعیت این کشور را خواهد داشت. کانادا کشوری چند فرهنگی ، با زبان ‌های رسمی انگلیسی و فرانسوی است. 

کشور کانادا بالاترین سرانه مهاجرپذیری در دنیا را دارد. تعداد افرادی که هر سال به کانادا مهاجرت می‌ کنند نسبت به جمعیت کانادا بیشتر از هر کشور دیگری است. بیش از ۳۰ گروه قومی با جمعیتی حدود صد هزار نفر در کانادا زندگی می‌ کنند. یکی از این گروه‌ ها ایرانیان هستند که جمعیت آنها در کانادا به سرعت در حال رشد است. 

در سال ‌های اخیر کانادا یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی بوده و آمار مهاجرت به این کشور افزایش چشمگیری داشته ‌است. کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد برای متقاضیان مهاجرت در جهان به ویژه برای ایرانیان است.

ثبات اقتصادی، داشتن فرصتهای شغلی متنوع ، امنیت بالا، برخورداری از نظام آموزشی پیشرفته، بهره مندی از خدمات پزشکی همگانی و نسبتاً رایگان، فراهم بودن بستر مناسب برای سرمایه‌ گذاری به دلیل اقتصاد رو به پیشرفت، حمایت از کارآفرینی و استارتاپ‌ ها، تنوع قومی و مهاجرپذیر بودن مردم کانادا، از جمله دلایلی است که این کشور را به مقصدی مناسب برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده است. مردم کانادا تأثیر مهاجران را در اقتصاد و فرهنگ کشور خود مثبت می‌ دانند و در نتیجه بیشترین میزان پذیرش را نسبت به مهاجران در دنیا داشته اند. 

در سال های اخیر، به دلیل برنامه های حمایتی و مهاجرتی دولت فدرال کانادا ،آمار مهاجرت به این کشور بسیار افزایش یافته است. کانادا کشوری مهاجرپذیر است و برای توسعه علمی و رشد اقتصادی خود نیاز دارد که نیروی کار ماهر و متقاضیان تحصیل در کانادا را ، طی برنامه های بلند مدت به این کشور جذب کند. در همین راستا دولت کانادا برنامه ‌های مهاجرتی بسیاری را طراحی کرده که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اخذ اقامت دائم و در نهایت دریافت پاسپورت و شهروندی کانادا منجر می ‌شوند. 

کانادا بیش از 100 برنامه مهاجرتی ارائه کرده است که هر کدام از این برنامه ها شرایط خاصی را برای پذیرش متقاضیان مهاجرت دارند.

کشور کانادا یکی از پنج کشور قدرتمند اقتصادی و صنعتی جهان است. مهاجرت به این کشور از طریق برنامه ‌های اقتصادی ، به کانادا کمک می‌کند تا افرادی را که می ‌توانند به رشد اقتصادی این کشور کمک کنند،  برای اقامت دائم به کانادا دعوت نماید.

 برنامه های اقتصادی کانادا در دو گروه عمده ارائه شده است:

برنامه ‌های نیروی کار ماهر:

هدف این برنامه‌ ها جذب نیروی کار ماهر و متخصص از سایر کشورها به کانادا می ‌باشد. متقاضیان در این روش محدودیت سنی دارند و برای جذب بهتر در بازار کار کانادا باید دارای تحصیلات بالا، سابقه کار خوب و دانش زبان انگلیسی یا فرانسه باشند.

برنامه ‌های سرمایه گذاری فعال :

هدف این گروه از برنامه‌ های اقتصادی،  توسعه کسب‌وکار در کانادا است. متقاضیان در این روش مهاجرتی باید علاوه برداشتن سرمایه لازم برای ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار در کانادا ، تجربه مدیریت یا مالکیت کسب ‌وکار مشابه را در کشور خود داشته باشند تا بتوانند علاوه بر سرمایه گذاری در کانادا، کسب و کار فعال خود را هم مدیریت کنند. به همین دلیل این برنامه را سرمایه ‌گذاری فعال می ‌نامند. 

تنها روش سرمایه ‌گذاری که نیازی به سابقه کار و مدیریت مرتبط ندارد، برنامه سرمایه ‌گذاری کبک است. (این برنامه تا اوایل سال ۲۰۲۴ پذیرش نخواهد داشت.)

 

برنامه های اقتصادی کانادا از طرف دولت نیز به دو گروه برنامه های فدرال و برنامه های استانی تقسیم می ‌شوند: 

برنامه‌ های فدرال : این برنامه‌ های اقتصادی توسط دولت فدرال کانادا طراحی و مدیریت شده اند و هدف آنها به طور کلی بهبود و پیشرفت اقتصاد کانادا است. افرادی که از طریق برنامه های فدرال برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند، می‌ توانند در همه استان ‌ها و مناطق کانادا به جز استان کبک اقامت داشته باشند.

برنامه‌ های استانی : این برنامه‌ های اقتصادی توسط دولت ‌های استانی کانادا طراحی و مدیریت می ‌شوند. در طراحی این برنامه ها نیازهای شغلی و اقتصادی هر استان مورد توجه قرار گرفته است. متقاضیانی که از این روش‌ ها برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند متعهد می ‌شوند که در همان استانی که پذیرفته می شوند کار کنند و اقامت داشته باشند. میزان پذیرش متقاضیان توسط این برنامه ‌ها تحت نظر و توافق دولت فدرال تعیین می‌ شود. 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های سرمایه گذاری دولت فدرال شامل چند روش است: 

  • ثبت شرکت در کانادا
  • خرید فرانچایز در کانادا
  • خرید بیزینس در کانادا
  • برنامه ICT کانادا

 

از طریق هر یک از برنامه ‌های سرمایه گذاری کانادا می ‌توانید کسب و کاری را در این کشور خریداری یا راه اندازی کنید. همچنین می توانید شعبه ‌ای از شرکت و کسب و کار خود را در کانادا ثبت کنید. برای این کار علاوه بر داشتن سرمایه کافی، داشتن سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد کسب و کار لازم است.

با مهاجرت از طریق برنامه ‌های سرمایه گذاری کانادا، پس از ورود به این کشور و دریافت ویزای کار، حداقل یک سال تجربه کاری در خاک کانادا لازم است تا بتوان از طریق برنامه تجربه کانادایی (زیرگروه سیستم اکسپرس انتری) و یا از طریق برنامه‌ های مهاجرتی استان ‌ها برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌ های کارآفرینی استان ها

هر کدام از استان‌ های کانادا در جهت توسعه اقتصادی، از طریق برنامه‌ های کارآفرینی خود، این امکان را به شما می دهند که کسب و کار جدیدی را در آن استان راهاندازی کنید یا کسب و کاری از پیش موجود را خریداری کرده و آن را گسترش دهید و در نهایت از طریق کارآفرینی در کانادا برای خود، همسر و فرزندانتان اقامت دائم دریافت کنید.

برنامه کارآفرینی کانادا در هر استان شرایط و الزامات خاص خود را دارد و با استان ‌های دیگر کانادا متفاوت است. اما در همه آنها شرط داشتن سابقه مدیریت ارشد در کسب و کار یا داشتن سابقه مالکیت کسب و کار مشترک است. همچنین ارائه مبلغی به عنوان دارایی خالص برای سرمایه گذاری در کسب و کار (حداقل ۱۰۰ هزار دلار کانادا ) مورد نیاز است. 

اکثر برنامه‌ های کارآفرینی استانی کانادا بر پایه سیستم امتیازبندی هستند. برای پذیرفته شدن در این برنامه ها باید حداقل امتیاز مورد نیاز هر برنامه را کسب کنید. پس از پذیرش در برنامه‌ کارآفرینی استان‌ های کانادا، ابتدا باید ویزای کار موقت بگیرید و وارد خاک کانادا شوید، سپس در همان استان، کار خود را راه اندازی کنید و کسب و کار فعالی داشته باشید و در نهایت برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

 استارتاپ، شرکت نوپا یا شرکت نوآفرین (Startup company) به شرکت یا کسب‌وکاری گفته می‌شود که به تازگی و در نتیجهی کارآفرینی یک یا چند نفر به صورت گروهی ایجاد شده‌ است. چنین مجموعه‌هایی اغلب رشد سریعی دارند و در جهت تولید و کارآفرینی روشی نوآورانه، خلاق و دوام پذیر دارند که برای رفع یک نیاز در بازار کار شکل می‌گیرند.

یکی از راههای مهاجرت به کانادا ، دریافت ویزای استارتاپ کانادا است. برای دریافت این ویزا، متقاضی و کسب و کاری که قرار است در کانادا راه اندازی کند، باید شرایط لازم را داشته باشند.

شرایط لازم برای متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا : 

گرفتن نامه ساپورت از سازمان‌های حمایتگر و مورد تایید کانادا 

تحصیل دانشگاهی حداقل به مدت یک سال

داشتن دانش زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس جنرال ۵ 

توانایی مالی کافی برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده‌ به مدت حداقل ۶ ماه در کانادا

عدم سوء پیشینه 

سلامت جسمی

شرایط لازم برای کسب و کار در برنامه استارتاپ کانادا :

داشتن ایده نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی

قابل رقابت بودن در مقیاس جهانی

 پتانسیل رشد بالا در تولید محصول

کارآفرینی و ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی

مراحل اخذ ویزای استارتاپ: 

  1. طراحی یک ایده استارتاپی که یکی از مهم‌ترین مراحل است.
  2. تایید ایده استارتاپی موسسات حامی استارتاپ در کانادا مثل انکوباتورها
  3. دریافت نامه ساپورت (Letter of Support) توسط متقاضی و Commitment Certificate توسط اداره مهاجرت
  4. ثبت درخواست اقامت دائم یا کارت PR و به دنبال آن امکان اخذ مجوز کار
  5. ورود به کانادا پس از دریافت مجوز کار

برای ورود به کانادا نیاز نیست منتظر دریافت کارت PR  باشید.

با ورود به کانادا پس از دریافت مجوز کار برای فرد اصلی و مجوز کار برای همسر، امکان تحصیل رایگان فرزندان در کانادا میسر خواهد بود.

  1. اخذ اقامت دائم کانادا  و دریافت کارت  PR

معمولا سه مرحله اول تا ثبت درخواست اقامت دائم، حدود ۶ ماه و کل پروسه حدود ۳ سال زمان می‌برد. شما با اخذ ویزای کار، امکان ورود زودتر به خاک کانادا را خواهید داشت.

‌ ظرفیت پذیرش در برنامه استارتاپ کانادا محدود است. در این برنامه، سازمان‌های حامی، سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را تامین می‌کنند. البته این بدین معنا نیست که این سازمانها به راحتی طرح شما را میپذیرند و برای آن سرمایهگذاری میکنند.

در این برنامه محدودیت سنی وجود ندارد و شما با هر تجربه کاری و سابقه تحصیلی (طبق شرایطی که قبلا به آنها اشاره شد) می‌توانید در آن شرکت کنید. برای مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ کانادا همچنین می‌توان به صورت گروهی (حداکثر ۵ نفر) اقدام کرد و یک طرح تجاری را به صورت تیمی ارائه داد. شما میتوانید با دریافت اقامت دائم کانادا از طریق استارت آپ ، برای همسر و فرزندان وابسته خود هم اقامت دائم بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

برای مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا باید شرایط لازم را داشته باشید: 

  • هنرمند یا ورزشکار باشید.
  • در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح جهانی به مدت حداقل دو سال شرکت کرده باشید.
  • در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی به مدت حداقل دو سال به صورت خود اشتغالی کار کرده باشید.
  • علاقهمند باشید و بتوانید در کانادا همچنان خود اشتغال بمانید. 
  • بتوانید تاثیر مثبتی در رشد فرهنگی و ورزشی کانادا داشته باشید.
  • توانایی مالی و سرمایه کافی برای ایجاد و راه اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشید.
  • توانایی مالی کافی برای تامین مخارج زندگی و حمایت از خود و خانواده‌تان را در کانادا داشته باشید.
  • از نظر جسمی سالم باشید و سوء پیشینه نداشته باشید.

 

دریافت ویزا در برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا بر پایه سیستم امتیازبندی است. برای پذیرش در این برنامه باید حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنید. این امتیازبندی بر اساس سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، توانایی زبان انگلیسی یا فرانسه و انطباق پذیری است. 

با موفقیت در این برنامه می‌توانید مستقیما از طریق خود اشتغالی، اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده خود به دست آورید.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

در این روش شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت یا یک کسب و کار معتبر در کانادا داشته باشید. با مهاجرت از طریق جاب آفر و دریافت ویزای کاری کانادا پس از ورود به این کشور، می‌توانید اقامت موقت کانادا از طریق جاب آفر را به دست آورید. در صورتی که شغل پیشنهاد شده به شما در سطح مشاغل فنی و تخصصی باشد امکان دریافت اقامت دائم کانادا را نیز خواهید داشت. لیست این مشاغل در لیست طبقهبندی مشاغل ملی کانادا (NOC TEER 0, 1, 2, 3) قابل مشاهده است . 

پس از دریافت جاب آفر و ویزای کار، با مهاجرت موقت به کانادا، از طریق استان‌ها یا یکی از برنامه‌های فدرال (تجربه کانادایی یا پایلوت) امکان اخذ اقامت دائم کانادا را خواهید داشت.

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

برنامه فدرال اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر کانادا یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس انتری است که برای جذب افراد متخصص و ماهر طراحی شده است. 

متقاضیان این برنامه مهاجرتی باید شرایط لازم را داشته باشند :

  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • سابقه کار به مدت حداقل یک سال به طور پیوسته (12 ماه)
  • قرار داشتن عنوان شغلی در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا (ناک)
  • داشتن دانش زبان انگلیسی با نمره حداقل ۶ در آیلتس جنرال در هر ۴ مهارت یا معادل آن 

 

برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال کانادا بر اساس سیستم امتیازبندی است. برای موفقیت در  این برنامه علاوه بر داشتن شرایط لازم ، باید بتوانید امتیاز مورد نیاز را کسب کنید. کسب امتیاز در برنامه اسکیل ورکر فدرال بر اساس شرایط سنی، تحصیلی، شغلی و مهارت زبان متقاضی است:

  • سن کمتر از ۳۵ سال 
  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس 
  • حداقل ۵ سال سابقه کار مرتبط
  • دانش زبان با نمره آیلتس جنرال ۷ و بالاتر در همه مهارت‌ها 

 

با داشتن این شرایط میتوانید برای کسب امتیاز و موفقیت در برنامه های اسکیل ورکر فدرال و استانی کانادا اقدام کنید . حداقل امتیاز شرکت در برنامه فدرال اسکیل ورکر 67 امتیاز از 100 امتیاز است. در صورت نداشتن هر کدام از این شرایط، دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر تقریبا ممکن نیست.

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ترید (با مدرک فنی و حرفه‌ای)

یکی از راههای مهاجرت به کانادا اقدام از طریق برنامه اسکیل ترید است. اسکیل ترید یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس انتری کانادا است. برای موفقیت در این برنامه مهاجرتی، متقاضی باید در یکی از مشاغل فنی و حرفهای مورد نیاز کانادا مهارت و سابقه کار داشته باشد.

برنامه اسکیل ترید کانادا بر پایه سیستم امتیازبندی است و متقاضیان بر اساس فاکتورهایی مانند سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان و … امتیاز کسب میکنند.

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای و اسکیل ترید باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

 

  • شما باید حداقل ۲ سال سابقه کار به صورت پیوسته یا پاره وقت (در مجموع ۳۱۲۰ ساعت) در یکی از مشاغل فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا، در ۵ سال گذشته داشته باشید.
  • وظایف شغلی شما در مهارتی که در آن کار کردهاید و سابقه کار دارید، باید طبق شرح وظایف اعلام شده در ناک‌های شغلی کانادا باشد. 
  • پیشنهاد شغلی (جاب آفر) معتبر از یک کارفرمای کانادایی به مدت حداقل یک سال داشته باشید، یا از دولت فدرال کانادا و یا مسئولان مربوطه در استان مورد نظر، گواهی احراز صلاحیت در شغل دریافت کنید. 
  • برای برنامه اسکیل ترید مدرک تحصیلی خاصی مورد نیاز نیست اما برای کسب امتیاز بیشتر، می‌توانید از طریق یکی از سازمان‌های ارزیابی مدارک در کانادا ، مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنید.
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با حداقل نمره  CLB4 داشته باشید.
  • این برنامه مهاجرتی محدودیت سنی ندارد ولی متقاضیان با سنین کمتر شانس بیشتری دارند و امتیاز بالاتری کسب میکنند. 
  • شما باید برای تامین هزینه‌های خود و خانواده‌تان در کانادا توانایی مالی کافی داشته باشید. در صورتی که از کارفرمایی کانادایی جاب آفر معتبر داشته باشید یا در زمان اقدام برای برنامه اسکیل ترید، در کانادا مشغول به کار قانونی باشید، نیاز به ارائه تمکن مالی ندارید.
  • سلامت جسمی و عدم سوء پیشینه نیز از فاکتورهای لازم در این برنامه مهاجرتی است.

مهاجرت به کانادا با ویزای تحصیلی  Study Permit

شاید ساده‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشد. ویزای تحصیلی کانادا به طور کلی در دو دسته دانشجویی و دانشآموزی قرار می‌گیرد. ویزای دانشجویی برای افراد بالای ۱۸ سال صادر میشود که قصد تحصیل در موسسات آموزشی ، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند و ویزای دانشآموزی برای افراد زیر ۱۸ سال صادر میشود که قصد تحصیل در مدارس و موسسات آموزشی کانادا را دارند. روش اقدام برای هر دو نوع ویزای تحصیلی یکسان است ولی مدارک و شرایط لازم برای هر کدام از آنها تا حدودی متفاوت است.

هر سال دانشجویان و دانشآموزان بسیاری از سراسر جهان برای ورود به خاک کانادا مجوز تحصیلی میگیرند. مجوز تحصیلی سندی است که از سوی اداره مهاجرت کانادا با اعتبار یک سال صادر می‌شود. سفارت کانادا معمولاً مجوز تحصیلی دانشآموزی یا دانشجویی را برای سال اول صادر میکند و دارندگان ویزای تحصیلی می‌توانند در پایان هر سال مجوز تحصیلی خود را تمدید نمایند. برای دریافت مجوز تحصیلی، ابتدا باید از یک موسسه آموزشی معتبر و مورد قبول اداره مهاجرت در کانادا پذیرش و دعوتنامه داشته باشید. پس از آن باید معرفینامه خود را به سفارت کانادا ارسال کنید تا ویزای تحصیلی برای شما صادر گردد. بعد از گرفتن ویزا، شما میتوانید در مرکز آموزشی مورد نظر ثبت نام کنید و در کانادا اقامت موقت داشته باشید. در دوران تحصیل یا پس از اتمام تحصیل میتوانید نسبت به درخواست اقامت دائم کانادا نیز اقدام کنید.

با وجود کیفیت آموزشی بالا و اعتبار در سطح جهانی، شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در کانادا برای متقاضیان بین المللی چندان دشوار نیست و راههای مختلفی برای دریافت پذیرش تحصیلی این کشور وجود دارد. علاوه بر این ، کانادا به عنوان کشور امنی شناخته شده که به خوبی از مهاجرین و متقاضیانی که به دنبال زندگی بهتر هستند استقبال می‌کند. به همین دلیل در سال‌های اخیر یکی از راههای اصلی مهاجرت به کانادا ، مهاجرت تحصیلی به این کشور بوده است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا مزایای دیگری هم دارد. ازجمله این که دانشجویان می‌توانند هم زمان با تحصیل در کانادا کار کنند. دانشجویان بینالمللی در کانادا می‌توانند با داشتن شرایط لازم، پس از پایان تحصیلات خود، ویزای کاری کانادا را دریافت کنند. دریافت ویزای کاری کانادا مسیر دریافت اقامت دائم این کشور را تا حد زیادی هموار می‌کند.

 همچنین پدر و مادر دانش‌آموزان زیر 18 سال که پذیرش تحصیلی کانادا را دارند، می‌توانند به عنوان همراه با فرزندان خود وارد کشور کانادا شوند. 

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا ، همسر و فرزندان شما هم می‌توانند همراه با شما به این کشور مهاجرت کنند. همسر شما می‌تواند در کانادا مجوز کار بگیرد و فرزندان شما اجازه دارند به صورت رایگان در مدارس کانادایی تحصیل کنند.

 

شرایط تحصیل در کانادا:

 

شرایط تحصیل در کانادا با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. اما شرایط کلی در مورد تمام مقاطع و رشته‌ها عبارتند از:

  • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه

در بسیاری از موسسات آموزشی کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه الزامی است. در برخی از موسسات امکان تحصیل بعد از گذراندن دوره‌های زبان در کانادا وجود دارد.

  • نداشتن سوء سابقه
  • رزومه تحصیلی مناسب
  • معدل تحصیلی و نمرات قابل قبول
  • نداشتن گپ تحصیلی به ویژه برای تحصیل در دوره لیسانس
  • داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید بتوانید حداقل به اندازه شهریه یک سال تحصیل و زندگی در کانادا تمکن مالی و بانکی ارائه دهید. این مبلغ در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط بین ۲۵ هزار تا ۴۵ هزار دلار کانادا است. اگر متاهل هستید هزینه‌های زندگی همراهان نیز برای یک سال به این مبلغ افزوده میشود. 

  • ارائه نمونه کار برای بعضی رشته‌ها و مقاطع     
  • ارائه نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی معتبر و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا
  • منطقی بودن درخواست متقاضی ویزای تحصیلی برای تحصیل در مؤسسه آموزشی و رشته تحصیلی مورد نظر با توجه به شرایط سنی و سوابق تحصیلی گذشته و همچنین امکانات و شرایط تحصیلی مشابه در کشور محل اقامت متقاضی 

آفیسر اداره مهاجرت باید قانع شود که تحصیل در کشور کانادا در رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر ، تاثیرات مثبت بسیاری در آینده شما خواهد داشت به طوری که در کشور خود با شرایط مشابه نمی‌توانید به آن اهداف برسید.

  • ارائه مدارک لازم مبنی بر داشتن تای بازگشت به کشور محل اقامت متقاضی

به معنی داشتن مدارکی مبنی بر پایبندی و وابستگی کافی به کشور مبدا ، برای ترک خاک کانادا و بازگشت متقاضی پس از اتمام تحصیلات به کشور خود

  • سن یکی از فاکتورهای تاثیرگذار و مهم در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا است. بین سن متقاضی و دوره و مقطع تحصیلی پذیرش شده باید تناسب منطقی وجود داشته باشد. هر چقدر تناسب و رابطه بین مقطع تحصیلی پذیرش شده و سن متقاضی تحصیل بیشتر باشد، شانس دریافت ویزای تحصیلی هم افزایش می‌یابد. به همین نسبت هر چقدر سن نسبت به مقطع تحصیلی بالا باشد، شانس گرفتن ویزا کم میشود.
  • استادی پلن Study Plan 

استادی پلن، نامه توضیحات شما برای آفیسر اداره مهاجرت است که کمک می‌کند تا مامور صدور ویزا درک بهتری از شرایط شما و اهدافتان برای تحصیل در کشور کانادا داشته باشد. در استادی پلن باید مشخص باشد که:

 دلایل و هدفتان برای تحصیل در کانادا چیست؟

 چرا برای ادامه تحصیل این رشته را انتخاب کردهاید؟

چرا رشته انتخابی و دوره تحصیلی را در کشور خود نمی‌خوانید؟

برنامه و مسیر شما برای پیشرفت تحصیلی و شغلی چه خواهد بود؟

پس از اتمام تحصیل در رشته و مقطع انتخابی و ترک کشور کانادا چه برنامه ای خواهید داشت؟

چه عوامل و وابستگی‌هایی دلیل برگشت شما پس از اتمام تحصیل به کشورتان است؟

منابع مالی شما برای تامین هزینه های زندگی و شهریه تحصیل در طول دوره تحصیلتان چیست؟

در صورتی که گپ تحصیلی دارید، دلیل وقفه طولانی در تحصیلات شما چیست و در این فاصله زمانی به چه کاری مشغول بودهاید؟

 

مجوز تحصیلی برای بعضی موارد نیاز نیست و صادر نمی شود:

برای تحصیل و آموزش در دوره‌هایی که مدت آنها کمتر از شش ماه است.

برای متقاضیانی که والدین آن‌ها مجوز اقامت قانونی کانادا را دارند به جز اقامت موقت با ویزای توریستی.

برای افراد خانواده کارمندان سفارتخانه‌ها در کشور کانادا

برای مهاجرت دائم به کشور کانادا از راه پیوستن به اعضای خانواده  Family Reunification

دولت کانادا در راستای اهمیت و ارزش خانواده ، سیاستهایی را برای نزدیکی اعضای خانواده‌ها در برنامههای مهاجرتی خود قرار داده ‌است. شهروندان و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند می‌توانند تحت شرایطی بعضی از اعضای خانواده خود را تحت حمایت و تکفل قرار داده و به کانادا بیاورند.

افراد واجد شرایط همراه بودن اغلب شامل والدین، همسر، فرزندان، نوه‌ها، پدربزرگ‌، مادربزرگ، خواهران و برادران مجرد زیر ۱۸ سال و یتیم می‌باشند.

 

مدت زمان بررسی و صدور ویزای تحصیلی کانادا ممکن است از یک روز تا چند ماه طول بکشد. 

ویزای تحصیلی مجوز ورود شما به کشور کانادا است و لیبلی است که در پاسپورت شما درج می‌شود. علاوه بر ویزا ، اخذ استادی پرمیت هم لازم است. استادی پرمیت مجوزی است که در زمان ورود متقاضی به فرودگاه کانادا صادر می‌شود و به دارنده این برگه ، اجازه تحصیل در کشور کانادا داده میشود. اعتبار هر دوی این مدارک با توجه به تاریخ اعتبار پاسپورت و معمولا یک ساله است و باید حداقل 30 روز قبل از انقضای اعتبار ، تمدید شوند.

مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی Visitor Visas

ویزای توریستی کانادا  (Temporary Resident Visa – TRV)یا ویزای ویزیتوری کانادا که نوعی ویزای اقامت موقت است، سندی رسمی است که اداره مهاجرت کانادا در پاسپورت شما درج می‌کند. این سند رسمی تایید می کند که شما به عنوان متقاضی ویزای توریستی شرایط لازم و کافی برای ورود به کشور کانادا را دارید.

خبر مهم این است که ایرانیانی که از طریق ویزای توریستی در خاک کانادا هستند می‌توانند به صورت رایگان، تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ درخواست اپن ورک پرمیت دهند. اپن ورک پرمیت یک نوع مجوز کاری است که به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت در کانادا برای هر کارفرمایی کار کنید.

 

دریافت ویزای توریستی یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا و در نهایت گرفتن اقامت دائم این کشور است. البته با داشتن این ویزا به خودی خود نمی توانید اقامت دائم کانادا را داشته باشید. بلکه لازم است پس از ورود به خاک کانادا برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنید و یا با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی کانادایی درخواست ویزای کار دهید و پس از آن با داشتن شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. برای انجام این مراحل باید پیش از ورود به کانادا مسیرهای مهاجرتی مناسب و شرایط خود را بررسی کنید. 

 

انواع ویزای توریستی کانادا: 

 

ویزای توریستی کانادا با هدف گردشگری، بازدید از خانواده و دوستان یا بررسی و مشاهده موقعیت‌های تجاری و اقتصادی به دو صورت صادر می‌شود: 

ویزای چند بار ورود یا مولتیپل 

ویزای یک بار ورود یا سینگل  

علاوه بر این سوپر ویزای کانادا که یک ویزای مولتیپل و چندبار ورود است، برای والدین کسانی که شهروند و مقیم دائم کانادا هستند صادر می شود.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا:

 

  • سابقه سفر به یک یا چند سفر به کشورهای حوزه شنگن یا سایر کشورهای اروپایی، آسیایی و یا استرالیا

داشتن سابقه سفر شرط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیست ولی در صدور ویزا بسیار تاثیرگذار است.

  • توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در طول مدت حضور در کانادا
  • وابستگی (تای) مالی، کاری و خانوادگی به کشور خود
  • در صورت داشتن فرزند یا اقوام درجه یک در کشور کانادا، با ارائه مدارک کافی، شانس دریافت ویزای توریستی برای شما بیشتر است.

مدت اعتبار ویزای توریستی ده سال است. اما با توجه به مدت اعتبار پاسپورت ، تاریخ ویزا در پاسپورت مشخص می شود. با ویزای مولتیپل مدت اقامت در هر بار ورود به کانادا شش ماه است و تمکن مالی لازم براساس زمان وشرایط متقاضی متفاوت است. همچنین هزینه اپلیکیشن و انگشت نگاری برای درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا 185 دلار است. 

بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

در حدود ۱۰۰ برنامه و روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که همه آنها با شرایطی منجر به اقامت دائم کانادا می‌شوند. اینکه کدام روش بهترین است به شرایط شما برای مهاجرت بستگی دارد.  در سالهای اخیر، بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی، جاب آفر، ویزاهای سرمایه‌گذاری، اسکیل ورکر و ویزای توریستی بوده است.

fars mohajer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader
لطفا صبرکنید...