منوی دسته بندی

ویزای کار ترکیه

به جهت اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به ترکیه برای کار در این کشور، متقاضی باید یک دعوتنامه شغلی از یک کارفرمای ترکی داشته باشد.

در این ویزا کارفرما باید فرم مربوط به استخدام فرد همراه با اطلاعات مورد نیاز را در وزارت مربوط به نیروی کار و امنیت اجتماعی به صورت آنلاین یا حضوری پر کند. نامه ی تائیدیه مربوطه، نهایتا در مدت 30 روز قابل دریافت است. افرادی که فرم درخواستی شان مورد تایید قرار می گیرد، باید نهایتا در مدت 180 روز بعد وارد ترکیه گردند. انواع ویزاهای کاری ترکیه در زیر ذکر شده است. ویزای کار مختص افرادی است که یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای مقیم ترکیه داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است آمار بیکاری در کشور ترکیه بسیار بالاست. از این رو امکان کاریابی در کشور ترکیه برای افراد خارجی پایین می باشد.

ویزا کاری ترکیه با مدت زمان محدود

بعد از بررسی فاکتورهای اقتصادی و جمعیتی بازار کار ترکیه، وزارت امنیت اجتماعی و کار در ترکیه این امکان را فراهم نموده است که برای یک مدت زمان محدود، به فرد متقاضی یک ویزای کار ارائه نماید. این ویزای کار موقت به فرد این امکان را می دهد تا در یک شغل مشخص و در یک ناحیه ی جغرافیایی مشخص برای یک کارفرمای معین و در یک مدت زمان مشخص کار کند. این اجازه کار از لحاظ قانونی به مدت یک سال اعتبار دارد. بعد از اتمام این مدت زمان یک ساله امکان تمدید این ویزا و به عبارتی اضافه کردن مدت زمان این ویزا به 2 سال تحت شرایط کار در همان شغل و برای همان کارفرما وجود دارد. پس از اتمام 2 سال امکان تمدید این ویزا به مدت 3 سال دیگر نیز تحت شرایط کار در همان شغل و برای همان کارفرما وجود دارد.

ویزای کاری ترکیه با مدت زمان نامحدود

ویزای ترکیه از نوع کاری به افرادی تعلق می گیرد که:

  1. به صورت قانونی و بدون وقفه به مدت 8 سال در ترکیه با اجازه ی اقامت طولانی مدت زندگی کرده باشند.
  2. فرد باید اجازه کار قانونی 8 ساله را داشته باشد.

ویزا کار مستقل ترکیه

افرادی که قصد انجام کار مستقل را دارند می توانند برای این نوع ویزا نیز اقدام نمایند. این افراد در حقیقت کارفرمای خود در کشور ترکیه خواهند بود. مدت معتبر بودن این ویزا حداقل 5 سال خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است کسانی که قصد خرید سهام و سهام دار شدن از یک شرکت به عنوان مثال شرکت های سهامی محدود را دارند، می بایست برای این نوع ویزا اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کاری ترکیه

نامه ی کاری از کارفرمای مقیم ترکیه یا قرارداد مربوطه

فرم درخواست ویزای کاری

تاییدیه ی اجازه ی کار فرد در ترکیه

نامه های مربوط به سوابق کاری

نامه گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه

لیست واجدین شرایط اخذ ویزای کار ترکیه

کارمندان (کسانی که پیشنهاد کار و استخدام در یک شرکت یا موسسه را از یک کارفرمای مقیم ترکیه دریافت کرده اند.)

افراد دانشگاهی یا اساتید

ورزشکاران

بازیگران

کارگران

روزنامه نگاران

موسیقی دانان

preloader
لطفا صبرکنید...