منوی دسته بندی

انواع ویزای همراه کانادا

به دلیل اهمیتی که دولت کانادا به خانواده های مهاجرین می دهند و ارزشی که قائل هستند. امکان اخذ ویزای همراه کانادا برای بستگان فراهم می شود. فرصتی که در کشور های دیگر به ندرت پیش می آید. همسر و فرزندان دانشجویان بین المللی می توانند با ویزای همراه اقامت موقت را بگیرند و برای تایم مشخصی در کانادا اقامت داشته باشند. در ادامه ی مطلب در مورد ویزا همراه کانادا صحبت خواهیم کرد :

در صورت اینکه خواندن این مطلب از حوصله ی شما خارج است. می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید. در اسرع وقت مشاورین ما جهت مشاوره و پیشنهادات عالی با شما تماس خواهند گرفت.

 

همراه شامل چه کسانی می شود ؟

برای دانش آموزان و کسانی که زیر 18 سال دارند ، والدین جزو همراه محسوب می شود. اما برای ویزای دانشجویی این طور نیست. همراهان ویزای دانشجویی همسر و فرزندان می باشد. لازم به ذکر است که کانادا ازدواج غیر رسمی را قبول ندارد و باید مدرک رسمی بابت ازدواج داشته باشید. توجه داشته باشید که همراهان پس از ورود اجازه ی کار و تحصیل دارند.

انواع ویزای همراه :

  • ویزای همراه کاری : دانشجویان تمام وقت در کانادا که دارای مجوز تحصیلی معتبر هستند ،
  •  می‌توانند برای همسر خود نیز درخواست مجوز کار بدهند. ویزای همراه کاری به همراهان شما اجازه می‌دهد که به صورت تمام وقت در کانادا مشغول کار شوند. این مجوز معمولا برای کل مدت تحصیل شما در کانادا معتبر خواهد بود.
  • ویزای همراه والدین : دانشجویان در حین تحصیل در کانادا، می‌توانند از والدین خود دعوت کنند تا با استفاده از ویزای اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA)، به کانادا سفر کنند.
  • ویزای همراه دانشجو و ویزای همراه دانش آموزی :  این موارد که به‌عنوان ویزای همراه تحصیلی نیز شناخته می‌شوند، به خانواده دانشجویان و دانش‌آموزان اجازه می‌دهد که در طول دوره تحصیل همراه فرزندانشان باشند.

ویزای همراه همسر دانشجو : همسران دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند از طریق ویزای همراهی به اندازه طول مدت تحصیل همسر خود در کانادا اقامت داشته باشند. آن‌ها در طی این مدت اجازه کار و تحصیل خواهند داشت

شرایط همراه برای گرفتن ویزا :

همسر و شریک زندگی : برای همراهی به عنوان همسر ابتدا باید تفاوت بین همسر (Spouse) و شریک زندگی (Common law partner) را بدانید.

همسر رسمی ( Spouse ) : فرد همراه شما در سیستم اداره مهاجرت Spouse نامیده می‌شود و همسر شما امکان درخواست ویزای همراه را دارد.

پارتنر و شریک زندگی : اگر شریک زندگی دارید که با او ۱۲ ماه مانند زوج زیر یک سقف زندگی کرده‌اید و از نظر عاطفی و روحی وابسته هستید ولی ثبت رسمی ندارید، شما Common law partner هستید و شریک زندگی یا پارتنر شما می‌تواند شما را همراهی کرده و ویزای پارتنر کانادا بگیرد. دقت کنید که در این موضوع باید فراتر از دوست دختر و دوست پسر و یک دوستی ساده باشید و این موضوع را اثبات کنید.

فرزندان : برای همراهی فرزندان باید زیر 22 سال باشند. توجه داشته باشید که اگر از لحاظ روحی ثابت کند که فرزندان به شما وابستگی دارند. ، می توانند ویزای همراه را بگیرند

ویزای والدین دانش آموز کانادا : اگر فرزندی دارید که زیر 18 سال سن دارد. با توجه به قانون دولت کانادا اجازه ی همراهی فرزند خود را دارید.

ویزای والدین دانشجو کانادا : حال اگر فرزند شما بالای 18 سال دارد . می‌توانید با اخذ ویزای والدین دانشجو ( ویزای توریستی ) کانادا برای دیدن و پیوستن به او راهی کانادا شوید. برخلاف ویزای همراه دانش آموزی کانادا، برای این نوع ویزا نمی‌توانید همزمان با درخواست ویزای تحصیلی فرزندتان درخواست ویزای همراه توریستی دهید. بلکه باید منتظر باشید فرزندان ویزای تحصیلی بگیرد، وارد کانادا شود و سپس با قصد دیدار او درخواست ویزای توریستی همراه دهید.

نحوه درخواست ویزای همراه کانادا

شما به عنوان همسر، فرزندان وابسته دانشجو یا والدین دانش آموز بین‌المللی می‌توانید به طور همزمان با درخواست ویزای تحصیلی او برای ویزای همراه کاری یا ویزای همراه توریستی هم درخواست دهید و یا اینکه می‌توانید به طور جدا و پس از اینکه همسرتان یا فرزندتان ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد، برای ویزای همراه اقدام کنید.

کلام آخر :

جهت مشاوره رایگان با تیم حرفه ای ما در ارتباط باشید .

preloader
لطفا صبرکنید...