منوی دسته بندی

مهاجرت به روسیه

یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای مهاجرت در بین ایرانیان ، کشور روسیه است. این کشور به دلیل فراهم کردن فرصتهای بسیار برای متقاضیان مهاجرت به روسیه و اقامت در این کشور، مقصد مناسبی برای مهاجرت به شمار می رود.

      روسیه کشوری است که همواره روابط خوبی با کشور ایران داشته است. دریافت ویزای روسیه و اقامت در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها ساده‌تر است. کیفیت مناسب زندگی در روسیه با توجه به هزینههای نسبتا پایین ، همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت به روسیه با روش‌های مختلف مهاجرتی بوده است.

      میراث فرهنگی غنی در کنار تنوع فرهنگی بالا ، سیستم آموزشی با کیفیت در سطح رتبه بندی جهانی ، ثبات اقتصادی ، امنیت بالا ، زیبایی‌های طبیعی ، داشتن دانشگاه‌های مطرح و برتر با شهریه پایین ، امکان زندگی در روسیه با هزینه کم ، امکان ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری کم‌هزینه ، امکان دریافت آسان و سریع ویزا و… از دیگر مزایای این کشور است. 

      یکی از آسانترین راههای مهاجرت به روسیه دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. درخواست برای این ویزا ریسک بسیار پایینی دارد و هزینه کم و معقول تحصیل در این کشور ، مهاجرت به روسیه را برای تحصیل در خارج از ایران به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل کرده است. 

برای مهاجرت به روسیه و دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایهگذاری نیز میتوان اقدام کرد. در این روش هزینه مورد نیاز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه کمتری است و روند پذیرش سریع‌تری دارد.

 در سایر روش‌های مهاجرتی نیز روسیه امکانات و مزایای بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است . با توجه به قابل تقبل بودن هزینه‌های مهاجرت به روسیه و آسان بودن دریافت ویزای این کشور ، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به روسیه و دریافت اقامت آن وجود دارد که در ادامه به برخی از این روش‌ها پرداخته خواهد شد؛

مهاجرت از طریق تحصیل در روسیه

مهاجرت از طریق همراه

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در روسیه

مهاجرت از طریق کار در روسیه

مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند روس

مهاجرت از طریق تولد فرزند

مهاجرت از طریق پناهندگی در روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه 

یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

از مهمترین و قابل توجهترین مزایای تحصیل در روسیه می توان به عدم نیاز به داشتن مدرک زبان (به شرط شرکت در دوره پادفک) ، نداشتن محدودیت سنی و آسان بودن آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های روسیه اشاره کرد. 

برای تحصیل در روسیه ، نیاز به دریافت ویزای دانشجویی از فدراسیون روسیه می‌باشد. ویزای دانشجویی برای کل دوره تحصیل دانشجویی معتبر خواهد بود. این ویزا  به متقاضیان دوره‌های تحصیلی و یا دوره‌های زبان روسیه (پادفک) تعلق می‌گیرد.

در سال‌های اخیر برای افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه را دارند، امکان شرکت در دوره پادفک انگلیسی نیز فراهم شده است.

از مهم‌ترین مزایای ویزای تحصیلی برای خانواده‌های ایرانی ، امکان دریافت ویزای آسان برای شخص در وهله اول و خانواده وی در مراحل بعدی است. از طرفی امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در روسیه در کنار تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و برتر در ردهبندی جهانی ، نکته بسیار مهمی برای افرادی است که به دنبال تحصیل با هزینه پایین هستند.

عدم محدودیت سنی برای تحصیل در رشته‌های خاص و مقاطع مختلف تحصیلی در روسیه برای افرادی که سن بالا و گپ تحصیلی زیادی دارند، بسیار مورد توجه است. همچنین دشوار نبودن آزمون ورودی دانشگاهها و وجود دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در روسیه و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه ، از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است. این مورد برای افرادی که پس از اتمام تحصیل قصد بازگشت به ایران را دارند، بسیار مهم است. در صورت تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید ایران، معادل‌سازی مدارک ساده تر خواهد بود.

یکی از محبوب‌ترین مقاطع برای تحصیل در روسیه تحصیل در دوره کارشناسی است. عدم نیاز به گذراندن آزمون‌های ورودی دشوار، دانشگاه‌های بسیار با کیفیت و اعتبار مدارک دانشگاه‌های روسیه در سراسر جهان ، این کشور را برای تحصیل در دوره کارشناسی مورد توجه قرار داده است.

همچنین عدم نیاز به داشتن مدرک زبان برای دریافت پذیرش تحصیلی در کشور روسیه یکی از مزایای مهم این کشور برای تحصیل در دوره کارشناسی است. 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه، در صورت نداشتن دانش زبان گذراندن دوره‌ پادفک روسیه ، ضروری است. در دوره پادفک روسیه  متقاضیان تحصیلی در کنار آموزش زبان روسی، دروس پیش‌نیاز دوره های تحصیلی تدریس می‌شود. در دوره پادفک انگلیسی تدریس و آموزش بر مبنای تحصیل به زبان انگلیسی است و آموزش زبان روسی در این دوره وجود ندارد .در انتهای دوره پادفک برای ورود به دانشگاه آزمونی گرفته می‌شود که این آزمون نیز مانعی برای پذیرش به شمار نمی‌آید.

شرکت در دوره آمادگی پادفک برای ورود به دانشگاه‌های روسیه ، به متقاضی کمک میکند برای دروس پایه و ملزومات زبانی آماده شود.

از مزایای مهم تحصیل در دوره کارشناسی در روسیه ، بهرهمندی از دانشگاه‌های برتر کشور روسیه با رتبههای جهانی در کنار دیگر دانشگاه‌های معتبر این کشور است. با تحصیل در دانشگاه‌هایی با رتبه خوب جهانی، پذیرش در مقاطع بعدی و یا کار پس از اتمام تحصیل برای افراد ساده‌تر خواهد بود.

شهریه دانشگاه‌های روسیه برای مقطع کارشناسی، مبلغ نسبتا مناسبی است. هزینههای تحصیل در روسیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و حتی آسیایی یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به زبانهای روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است. شرایط پذیرش و شهریه دانشگاه بسته به زبان تحصیل متفاوت می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاههای روسیه در مقطع کارشناسی بین ۳۹۶۰  تا ۸۳۴۵  دلار متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه تقریبا پایین است و دانشجو میتواند با مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه  زندگی خود را تامین کند. هزینه استفاده از خوابگاههای دانشجویی در روسیه بستگی به شرایط خوابگاه دارد. این شرایط شامل نوع اتاق و ساختمان، کیفیت خدمات، امکانات اتاق و … است که اجاره آن بین ۵۰ تا ۶۰۰ دلار می‌تواند متغیر باشد.

بورسیه‌های تحصیلی دوره کارشناسی در روسیه

تحصیل در روسیه در کنار هزینه‌های پایین امکان دریافت بورسیه را نیز به دانشجویان میدهد. بورسیه‌های تحصیلی روسیه، به صورت دولتی  ، سازمانی و دانشگاهی ارائه می‌شوند. شرط دریافت بورسیه داشتن رزومه خوب و یا پیشرفت تحصیلی مناسب است. بورسیه‌های تحصیلی کشور روسیه، همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل دانشجویان را پوشش میدهند.

           دانشگاههای روسیه برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از مناسبترین و کمهزینهترین دانشگاهها برای متقاضیان  به شمار میآیند. امکان کاهش هزینه‌های تحصیل با استفاده از بورسیه‌ها و دریافت پذیرش سریع‌تر ، این مقطع تحصیلی را در روسیه بسیار مورد توجه قرار داده است. همچنین اعتبار مدرک دانشگاهی این کشور و امکان اشتغال پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در روسیه و در سایرکشورها، روسیه را به مقصدی عالی برای تحصیل تبدیل کرده است. 

برای تحصیل در دوره کارشناسی‌ارشد در روسیه دانستن زبان روسی یا انگلیسی ضروری است. تحصیل دوره کارشناسی‌ارشد در روسیه ۲ سال طول می‌کشد و دانشجویان میتوانند هم زمان با تحصیل در این مقطع در روسیه کار کنند و برای اشتغال، برخلاف دوره کارشناسی نیازی به دریافت مجوز کار ندارند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه ، اولین قدم انتخاب رشته و برنامه تحصیلی است . برای این کار، می‌توانید از سایت وزارت آموزش روسیه کمک بگیرید. کارشناسان ما نیز می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. پس از انتخاب رشته تحصیلی ، باید مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید و درخواست پذیرش از دانشگاه را داشته باشید. مدارک مورد نیاز شامل مدارک هویتی ، فرم درخواست پذیرش ، مدارک پزشکی و عکس پاسپورت است.

جهت آمادگی برای تحصیل به زبان روسی در مقطع کارشناسی ارشد، شرکت در دوره‌های آمادگی پادفک روسیه، ضروری است.

همانطور که قبلا اشاره شد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در روسیه، مانند دیگر مقاطع تحصیلی در این کشور، کم‌هزینه است. دانشگاه‌های برتر این کشور با وجود داشتن رتبه جهانی بسیار خوب، شهریههای بسیار معقولی را برای تحصیل در نظر گرفتهاند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های روسیه بین ۲۴۴۰ تا ۸۰۵۰ دلار متغیر است.

تحصیل در مقطع دکترا  به ویژه در رشته های پزشکی نیز مانند مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است. کشور روسیه در مقطع دکترا به دانشجویان فاند و کمک‌هزینه تحصیلی میدهد. با گرفتن بورسیه ، هزینه تحصیل در دوره دکترا در روسیه بسیار کم خواهد بود.

با داشتن شرایط تحصیلی مناسب، امکان دریافت تخفیف در شهریه وجود دارد. اما بورسیه‌هایی نیز به طور ویژه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در روسیه ارائه میشوند. رقابت برای دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه نیز مانند سایر کشورها زیاد است . ارائه سوابق خوب تحصیلی برای گرفتن بورسیه ضروری است.

برای تحصیل در دوره دکترا در دانشگاههای روسیه، علاوه برداشتن رزومه تحصیلی و مدرک زبان ، داشتن مقالات آی اس آی نیز ضروری است . متقاضی تحصیل در دوره دکترا  با توجه به رزومه تحصیلی و حوزه پژوهشی خود دانشگاه و استاد مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای پذیرش اقدام مینماید.

 در صورتی که متقاضی مدرک زبان ارائه ندهد باید با توجه به زبان تحصیل ، در دورههای پیش نیاز پادفک روسی یا انگلیسی شرکت کند. دوره دکترا در کشور روسیه بین ۳ تا ۵ سال طول می کشد و دانشجویان علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی ، همزمان با تحصیل ، امکان کار در کشور روسیه را دارند. 

ویزای همراه روسیه

دانشجویان مشغول به تحصیل در روسیه در هر مقطع تحصیلی ، امکان بردن همراه را با خود در زمان تحصیل دارند. ویزای همراه دانشجویی به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و در مواقعی نیز والدین دانشجو داده میشود.

اقامت پس از تحصیل در روسیه

پس از اتمام تحصیل در روسیه، فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای اقامت موقت یا دائم در روسیه درخواست بدهند. اقامت دائم یا موقت در روسیه با روش‌های مختلفی از جمله ادامه تحصیل ، کار ، اقدام برای دریافت سهمیه ایالتی و… امکان‌پذیر است. پس از دریافت اقامت دائم ، امکان درخواست برای دریافت پاسپورت نیز وجود خواهد داشت.

مدت زمان لازم برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت روسیه نسبت به سایر کشورها تقریبا کوتاهتر‌ است. در صورت داشتن اقامت موقت روسیه (به جز اقامت تحصیلی) ، گرفتن پاسپورت و اقامت دائم ، بیشتر از دو سال طول نخواهد کشید

fars mohajer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader
لطفا صبرکنید...